Voor al uw vragen over drinkwater zijn wij van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 uur en 17.00 uur te bereiken op telefoonnummer: 088 347 47 47. Bij storingen kunt u ook dit telefoonnummer bellen, 24 uur per dag.

Veelgestelde vragen over verhuizen Veelgestelde vragen over verhuizen

Ik ga verhuizen, wat moet ik doen?

Als u gaat verhuizen, moet u twee zaken regelen:

  1. Waterlevering aanvragen voor uw nieuwe adres
    Wanneer u waterlevering wilt aanvragen, wacht u dan met de aanvraag tot de dag dat u de sleutel van uw huis krijgt. Zodra u de sleutel heeft, zijn de kosten voor waterlevering voor u. U hoeft alleen de meterstand op te nemen en die samen met een aantal andere gegevens in te vullen op het formulier Waterlevering aanvragen of opzeggen op onze website.
  2. Waterlevering van uw oude adres opzeggen
    Voor uw oude adres moet u de waterlevering opzeggen bij het waterbedrijf dat op uw oude adres drinkwater leverde. Was Dunea al uw leverancier? Neemt u dan  op de dag van sleutelafgifte de stand van de watermeter op. Deze stand vult u samen met een aantal andere gegevens in op het formulier Waterlevering aanvragen of opzeggen op onze website.
    Beschikt u tijdens de verhuizing niet over internet? Dan kunt u tot vijf dagen na de verhuizing uw waterlevering nog opzeggen op www.dunea.nl. Beschikt u tijdens deze periode nog niet over internet? Belt u dan met onze klantenservice via 088 347 47 47.


Eindafrekening
Wanneer u de waterlevering heeft opgezegd, ontvangt u na ongeveer zes weken de eindafrekening.

Hoe kan ik een wijziging doorgeven bij overlijden?

Gecondoleerd met het verlies van uw dierbare. Blijft er niemand wonen op het adres van de persoon die is overleden, dan kunt u het contract voor waterlevering hier opzeggen. Dit kan vanaf het moment van de sleuteloverdracht en u hoeft hiervoor niet in te loggen op ‘Mijn Dunea’.

Wilt u alleen de naam aanpassen en eventueel het rekeningnummer, stuur dan een e-mail naar klantenservice@dunea.nl.

Heeft u nog vragen? Onze klantenservice is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 17.00 uur op telefoonnummer 088  347 47 47.

Ik ben al lang geleden verhuisd maar ben vergeten de waterlevering op te zeggen.

De opzegging van uw contract dient binnen vijf werkdagen na sleuteloverdracht te worden doorgegeven. Als u de opzegging niet binnen vijf werkdagen doorgeeft, hanteren wij de ontvangstdatum van uw opzegging als opzegdatum.

 

Als u het contract alsnog per de werkelijke datum wilt laten beëindigen, verzoeken wij u om contact op te nemen met de huidige bewoners. Na ontvangst van de aanvraag waterlevering van de huidige bewoner/eigenaar wordt uw contract beëindigd. Uw contract wordt één dag voor de aanmelddatum beëindigd.

 

Hier kan de huidige eigenaar het aanvraagformulier met terugwerkende kracht invullen.

Ik heb geen klantnummer, kan ik toch waterlevering aanvragen?

Ja, dit is mogelijk. Als u het contract waterlevering invult, maken wij een klantnummer voor u aan. Wij informeren u over uw klantnummer zodra wij uw contract waterlevering verwerkt hebben. U ontvangt uw welkomstbrief met uw klantnummer per e-mail.

 

Ik ben een nieuwe klant wat moet ik doen?

Waterlevering aanvragen voor uw nieuwe adres
Wanneer u waterlevering wilt aanvragen, wacht u dan met de aanvraag tot de dag dat u de sleutel van uw huis krijgt. Zodra u de sleutel heeft, zijn de kosten voor waterlevering voor u. U hoeft alleen de meterstand op te nemen en die samen met een aantal andere gegevens in te vullen op het formulier Waterlevering aanvragen of opzeggen op onze website.

Waterlevering van uw oude adres opzeggen
Voor uw oude adres moet u de waterlevering opzeggen bij het waterbedrijf dat op uw oude adres drinkwater leverde. Was Dunea al uw leverancier? Neemt u dan  op de dag van sleutelafgifte de stand van de watermeter op. Deze stand vult u samen met een aantal andere gegevens in op het formulier Waterlevering aanvragen of opzeggen op onze website.

Beschikt u tijdens de verhuizing niet over internet? Dan kunt u tot vijf dagen na de verhuizing uw waterlevering nog opzeggen op www.dunea.nl. Beschikt u tijdens deze periode nog niet over internet? Belt u dan met onze klantenservice via 088 347 47 47.

Eindafrekening
Wanneer u de waterlevering heeft opgezegd, ontvangt u na ongeveer zes weken de eindafrekening.

Waarom moet ik opgeven met hoeveel personen ik ergens ga wonen?

Dit is nodig om een verbruik in te schatten voor de periode tot aan de eerste jaarafrekening. Wanneer u de stand elk jaar aan ons doorgeeft kunnen wij op basis van het daadwerkelijke verbruik uw voorschot berekenen. Wij houden bij een verhuizing geen rekening met het verbruik op uw oude adres.