Mijn Dunea

Veelgestelde vragen

Waarom moet ik mij opnieuw registreren voor Mijn Dunea?
Vanaf 2 januari 2018 heeft Dunea een vernieuwde website, ook Mijn Dunea is geheel vernieuwd. Om gemakkelijk uw waterzaken te regelen, moet u zich eenmalig opnieuw registeren voor Mijn Dunea. Dit doet u met uw klantnummer en e-mailadres.
Hoe gaat Dunea om met mijn persoonsgegevens?
Dunea voldoet aan alle wettelijke verplichtingen, die de (nieuwe) wet: de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) stelt. In onze privacyverklaring leest u meer over hoe wij omgaan met uw persoonsgegevens. Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u contact opnemen via privacy@dunea.nl.
Waar vind ik mijn klantnummer?

U kunt uw klantnummer vinden op uw contractbevestiging, voorschotfacturen en periodeafrekening, daarnaast ook via internetbankieren. Let op: als u betaalt per automatische incasso ontvangt u geen voorschotfacturen.

Let op! 
Per 1 januari 2018 verandert voor bestaande klanten het klantnummer. Het nummer begint met K0 en bestaat dan uit 10 karakters, zoals bijvoorbeeld K017999999.

Welk wachtwoord kies ik voor Mijn Dunea?

Uw wachtwoord moet bestaan uit 8 posities, waarvan minimaal 1 cijfer, 1 letter en 1 karakter. 

Waar kan ik mijn verbruik van vorige jaren terugvinden?
U kunt uw verbruik terugzien op uw oude perioderekeningen. Via Mijn Dunea is dat helaas nog niet mogelijk.
Waarom zou ik mij registreren voor Mijn Dunea?
Met Mijn Dunea regelt u gemakkelijk uw waterzaken online. U kunt uw persoonlijke gegevens wijzigen, uw facturen inzien en bijvoorbeeld uw voorschotbedrag gemakkelijk aanpassen en dat allemaal wanneer het u uitkomt. U kunt zich hier registreren
Klopt het dat ik voor Mijn Dunea inlog via een Microsoft-omgeving?
Het klopt dat u, als u inlogt voor Mijn Dunea, dit doet via een Microsoft-omgeving. Deze betrouwbare manier van inloggen is speciaal gemaakt in Dunea-stijl. Na eenmalig registeren kunt u inloggen met uw e-mailadres en wachtwoord.
Kan ik meerdere contracten inzien bij Mijn Dunea?
Na het inloggen via Mijn Dunea kunt u bovenaan in uw dashboard kiezen voor het leveringsadres waarvan u de gegevens wilt inzien. U kunt per leveringsadres uw contractgegevens inzien en het voorschotbedrag wijzigen.
Kan ik voor Mijn Dunea hetzelfde e-mailadres gebruiken voor meerdere klantnummers?
Alle Mijn Dunea accounts zijn een unieke combinatie van klantnummer, e-mailadres en wachtwoord. Het is daarom niet mogelijk om meerdere klantnummers onder één e-mailadres te hebben.
Kan ik mijn voorschotbedrag wijzigen?
De hoogte van uw voorschot is gebaseerd op uw jaarlijkse verbruik. Als u wijzigingen voorziet, bijvoorbeeld in uw gezinssamenstelling, dan kunt u uw voorschotbedrag wijzigen in Mijn Dunea. Hiervoor is het noodzakelijk dat u zich eenmalig registreert met uw klantnummer, deze vindt u op uw facturen.