Mijn Dunea

Veelgestelde vragen

Hoe gaat Dunea om met mijn persoonsgegevens?
Dunea voldoet aan alle wettelijke verplichtingen, die de (nieuwe) wet: de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) stelt. In onze privacyverklaring leest u meer over hoe wij omgaan met uw persoonsgegevens. Mocht u nog vragen hebben, dan kunt u contact opnemen via privacy@dunea.nl.
Hoe kan ik het wachtwoord voor Mijn Dunea wijzigen?

Heeft u een Mijn Dunea account aangemaakt, maar u wilt graag uw wachtwoord hiervan wijzigen? Dat kan door bij het inloggen te kiezen voor: 'hebt u geen toegang tot het account?' onder de knop aanmelden.

 

1. U komt op de Microsoftpagina 'Toegang krijgen tot uw account'. Bij Gebruikers-id vult u het e-mailadres waarmee u uw Mijn Dunea account heeft geactiveerd en vuldaaronder de tekens in (dit is hoofdlettergevoelig).

Schermafbeelding stap 1 nieuw wachtwoord aanvragen

 

2. Bij verificatiestap wordt er een e-mail gestuurd naar het door u opgegeven e-mailadres. Op dit e-mailadres ontvangt u een verificatiecode. Het is dus belangrijk dat u toegang heeft tot uw e-mailadres.

Schermafbeelding stap 2 wachtwoord Mijn Dunea wijzigen 

 

3. Voer de code in die u per e-mail heeft ontvangen en klik op volgende.

Schermafbeelding stap 3 wachtwoord Mijn Dunea wijzigen 

 

4. U kunt hierna een nieuw wachtwoord invoeren. Klik op voltooien om het wachtwoord te bevestigen.

Schermafbeelding stap 4 wachtwoord Mijn Dunea wijzigen 

 

Waar vind ik mijn klantnummer?

U kunt uw klantnummer vinden op uw contractbevestiging, voorschotfacturen en periodeafrekening, daarnaast ook via internetbankieren. Let op: als u betaalt per automatische incasso ontvangt u geen voorschotfacturen. Het nummer begint met K0 en bestaat dan uit 10 karakters, zoals bijvoorbeeld K017999999.

Welk wachtwoord kies ik voor Mijn Dunea?

Uw wachtwoord moet bestaan uit 8 posities, waarvan minimaal 1 cijfer, 1 letter en 1 karakter. 

Waarom zou ik mij registreren voor Mijn Dunea?
Met Mijn Dunea regelt u gemakkelijk uw waterzaken online. U kunt uw persoonlijke gegevens wijzigen, uw facturen inzien en bijvoorbeeld uw voorschotbedrag gemakkelijk aanpassen en dat allemaal wanneer het u uitkomt. U kunt zich hier registreren
Klopt het dat ik voor Mijn Dunea inlog via een Microsoft-omgeving?
Het klopt dat u, als u inlogt voor Mijn Dunea, dit doet via een Microsoft-omgeving. Deze betrouwbare manier van inloggen is speciaal gemaakt in Dunea-stijl. Na eenmalig registeren kunt u inloggen met uw e-mailadres en wachtwoord.
Kan ik meerdere contracten inzien bij Mijn Dunea?
Na het inloggen via Mijn Dunea kunt u bovenaan in uw dashboard kiezen voor het leveringsadres waarvan u de gegevens wilt inzien. U kunt per leveringsadres uw contractgegevens inzien en het voorschotbedrag wijzigen.
Kan ik mijn voorschotbedrag wijzigen?
De hoogte van uw voorschot is gebaseerd op uw jaarlijkse verbruik. Als u wijzigingen voorziet, bijvoorbeeld in uw gezinssamenstelling, dan kunt u uw voorschotbedrag wijzigen in Mijn Dunea. Hiervoor is het noodzakelijk dat u zich eenmalig registreert met uw klantnummer, deze vindt u op uw facturen.
Waar kan ik mijn verbruik van vorige jaren terugvinden?

U kunt uw verbruik terugzien via Mijn Dunea of op uw oude periodeafrekeningen. U ziet alleen het verbruik van de huidige watermeter. 

Kan ik voor Mijn Dunea hetzelfde e-mailadres gebruiken voor meerdere klantnummers?
Alle Mijn Dunea accounts zijn een unieke combinatie van klantnummer, e-mailadres en wachtwoord. Het is daarom niet mogelijk om meerdere klantnummers onder één e-mailadres te hebben.