Sms van Dunea

Dunea communiceert via sms

We maken het u graag zo makkelijk mogelijk om uw waterzaken te regelen. Daar hoort ook bij dat we via verschillende kanalen met u communiceren. Dat doen we onder andere per post, per e-mail en in sommige gevallen ook per sms.

In de volgende gevallen kunt u een sms van ons krijgen:

  1. Om u eraan te herinneren uw meterstanden door te geven
    Van klanten horen wij vaak dat ze geen tijd hebben om de meterstand door te geven. Of dat ze niet op tijd hun e-mail of post hebben gelezen. Door deze service hopen wij via een ander kanaal dan post of e-mail u op tijd te herinneren aan het doorgeven van uw meterstand.
  2. Als herinnering aan uw afspraak voor het verwisselen van uw watermeter
    U heeft dan een paar dagen geleden een brief of e-mail ontvangen voor het verwisselen van uw watermeter. Wij merken dat klanten soms toch de afspraak nog vergeten of de brief nog niet hebben gelezen. Een paar dagen voor uw afspraak ontvangt u nog een sms om u te helpen herinneren aan uw afspraak.

Waar kunt op letten?
Heeft u een sms ontvangen en wilt u controleren of deze van Dunea afkomstig is? Let dan op de volgende zaken:

  • De afzender is altijd ‘Dunea’ of ‘Dunea duin & water’.
  • Staat in de sms een verzoek om uw meterstanden door te geven? Dan heeft u eerst een verzoek ontvangen per e-mail of post. Controleer het opnamenummer van de sms met de meterstandenverzoeken die u eerder van ons heeft ontvangen.

Heeft u deze checks uitgevoerd en twijfelt u nog steeds? Neem dan contact met ons op.

Veelgestelde vragen sms

Kan ik mij aanmelden voor het ontvangen van sms?
Als u voortaan herinneringen per een sms wilt ontvangen, kunt u zich aanmelden via Mijn Dunea. Als u bij uw gegevens uw mobiele telefoonnummer invult, kunnen wij u voortaan per sms herinneren aan afspraken en aan het doorgeven van uw meterstanden.
Kan ik mij afmelden voor het ontvangen van sms?
U kunt zich afmelden via Mijn Dunea of door een e-mail te sturen naar klantenservice@dunea.nl. Vermeld in het onderwerp 'afmelden sms' en in het bericht uw telefoonnummer, klantnummer en adres waar wij het water leveren.
Mag Dunea mij een sms sturen?

Omdat wij alleen een sms sturen ter ondersteuning van uw waterzaken mag dit volgens de geldende wetten en regels voor uw privacy. Wij gaan zorgvuldig om met uw gegevens en zullen deze nooit doorgeven aan derden. Wij sturen u alleen een sms als dat helpt bij het regelen van uw waterzaken.

Wij zullen u geen sms sturen voor reclame of andere doeleinden.

Ik ben gebeld of heb een sms gekregen omdat ik mijn meterstand nog niet heb doorgegeven. Wat moet ik nu doen?

Geef uw meterstand online door of bel 0900 900 9051 (lokaal tarief) om uw meterstand aan ons door te geven. Heeft u uw meterstand al doorgegeven? Dan hoeft u niets te doen.

Met uw meterstand bepalen wij uw waterverbruik en termijnbedrag. Daarom is het belangrijk dat u dit op tijd aan ons doorgeeft. Zo voorkomt u dat wij uw meterstand moeten schatten en uw factuur misschien te hoog is.

Ik ben gebeld of heb een sms gekregen dat ik mijn meterstand moet doorgeven. Maar ik ben geen klant bij Dunea of het genoemde adres klopt niet. Wat moet ik doen?
Excuus voor het ongemak. Neem contact met ons op zodat wij dit voor u kunnen oplossen.