Geen acceptgiro’s meer



Per 1 januari 2018 stopt Dunea met het meesturen van acceptgiro’s bij haar papieren facturen. U ontvangt nog wel steeds uw factuur in de brievenbus. U kunt deze facturen dan alleen nog zelf betalen door gebruik te maken van een eigen overschrijvingskaart of via internetbankieren. Klanten die momenteel nog een acceptgiro van ons ontvangen, hebben deze week een brief of e-mail gekregen met daarin de vraag voor een andere betaalwijze te kiezen.

Duurzame keus

Dunea communiceert steeds meer digitaal met haar klanten. Bovendien gebruiken veel van onze klanten de acceptgiro al niet meer om te betalen. En een groot deel van de klanten die wel nog een acceptgiro ontvangen, doen hun betaling alsnog via internetbankieren. Daarom vervalt bij ons de acceptgiro vanaf januari 2018.

Alternatieven

Voor de betaling van uw factuur zijn goede en veilige alternatieven beschikbaar. Zo kunt u ons machtigen om het bedrag automatisch af te laten schrijven, dat geeft u één keer door en dan heeft u er in het vervolg geen omkijken meer naar. Ook kunt u ervoor kiezen om uw facturen voortaan via de e-mail te ontvangen. Het is dan mogelijk om, met één druk op de knop, uw facturen via iDeal te betalen.

U maakt de keuze, wij regelen de rest

Onze klanten die nog met een acceptgiro betalen informeren we over deze wijziging per e-mail of brief. Die klanten kunnen een keuze maken voor automatische afschrijving of betaalmail. Wij verwerken de nieuwe betaalwijze vervolgens in ons klantsysteem. De wijziging gaat met ingang van de eerstvolgende factuur in.