Belangrijke informatie voor u als klant

Met de komst van onze nieuwe website en ons nieuwe klantsysteem zijn er voor u als klant dingen veranderd. Zo is het facturatiemoment opgeschoven en ziet uw factuur er anders uit. Ook Mijn Dunea is vernieuwd. Hieronder leest u per onderwerp de belangrijkste aanpassingen.

Facturatiemoment is veranderd

Het moment dat u een voorschotfactuur ontvangt, is later dan u van ons gewend bent. Zo ontving u voorheen half april uw factuur over de periode mei – juli. Nu ontvangt u de factuur in de eerste week van mei. Betaalt u via automatische incasso dan ontvangt u van ons geen voorschotfactuur. Het bedrag wordt vier weken later dan u van ons gewend bent afgeschreven van uw rekening.

Gemakkelijk uw waterzaken regelen via Mijn Dunea

Heeft u al een Mijn Dunea account aangemaakt? Via Mijn Dunea kunt u gemakkelijk 24/7 online uw betaalgegevens wijzigen, uw voorschotbedrag aanpassen en uw facturen inzien. Registeren gaat heel gemakkelijk met uw klantnummer, uw contactadres en uw e-mailadres.

 

Mijn Dunea vrouw achter laptop

Geen acceptgiro meer

Per 1 januari 2018 ontvangt u geen acceptgiro’s meer bij onze papieren facturen. U kunt deze facturen natuurlijk wel betalen door middel van internetbankieren of een overschrijvingskaart. Machtigt u ons om het bedrag automatisch af te laten schrijven, dan heeft u er helemaal geen omkijken meer naar. Ook kunt u ervoor kiezen om uw facturen voortaan via de e-mail te ontvangen. Dan is het mogelijk om, met één druk op de knop, uw facturen via iDeal te betalen. U regelt uw betaalwijze heel gemakkelijk via Mijn Dunea.

Periodeafrekening direct na verwisseling van uw watermeter

Anders dan u van ons gewend bent ontvangt u na verwisseling van uw watermeter direct een periodeafrekening. Het kan zijn dat dit samenvalt met een voorschotfactuur die net is verzonden, waardoor het lijkt of u twee facturen snel na elkaar ontvangt. In de periodeafrekening staan de periode en de specificatie van de kosten. Heeft u toch vragen na ontvangst van deze afrekening, dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Korting op automatische incasso afgeschaft

In 2018 is de korting op automatische incasso van 1 euro per succesvolle afschrijving afgeschaft. De korting voor automatische incasso hebben we omgezet naar een lagere waterprijs voor alle klanten. Dit betekent dat als u gebruik maakte van de korting, u uiteindelijk niet veel verschil ziet op uw periodeafrekening. Dankzij alle besparingen konden we ook de administratiekosten bij verhuizing afschaffen.

Correspondentie in een nieuw jasje

Om u beter van dienst te kunnen zijn, hebben wij de correspondentie in een nieuw jasje gestoken. Zo zien uw facturen en uw meterstandenkaart er nu anders uit. Twijfelt u aan de echtheid? Neem dan contact op met onze klantenservice.